Strategia overbooking-ului / suprarezervării

Știai că majoritatea hotelierilor, sau chiar și companiile aeriene fac intenționat overbooking?
De ce? Pentru că un anumit procent (statistic aprox. 5%) din rezervări se vor anula din diferite motive pâna la data sosirii, mulți hotelieri apelează la această formulă atunci, când vor să aibă un grad maxim de ocupare în unitățile lor de cazare.
Strategia poate fi foarte eficientă ca și costuri, când este aplicată corect și cu profesionalism.

Care sunt cei 5 piloni esențiali pentru a crea o strategie de overbooking?
Așa cum am mai menționat, este nevoie de profesionalism, grijă, finețe în a trata și organiza o astfel de strategie, însă odată stăpânită îți va aduce o marjă mult mai mare de profit:

  • analizează rata de anulare sau neprezentare din sezoanele anterioare – astfel va fi relativ ușor de prezis gradul de overbooking care poate fi practicat la unitatea ta
  • revizuiește lista de sosiri pentru ziua în cauză și ia în calcul în primul rând rezervările garantate (achitate / cele cu avans) – pentru rezervările negarantate oaspetele trebuie să fie informat, că rezervarea lui va fi garantată în termenii stabiliți de tine
  • alege cu atenție clienții care vor fi relocați – cei mai flexibili sunt oaspeții care au o rezervare pentru o perioadă mai scurtă, sau cei care călătoresc în scop profesional
  • stabilește parteneriate pentru relocarea overbooking-urilor cu unitățile de cazare din apropiere cu condiții asemănătoare – acest tip de parteneriat poate să te ajute să primești rezervări de exemplu și în acele cazuri în care partenerul are overbooking, iar tu ai disponibilitate
  • pregătește-ți staff-ul pentru astfel de situații – dacă aceste cazuri sunt tratate corespunzător (cunosc locațiile partenere, sistemul tău de compensare, acționează prompt și empatic) totul poate decurge ca și cum nimic nu s-a întâmplat și oaspeții vor rămâne mulțumiți

Avantajele overbooking-ului sunt următoarele:

  • Îți poate reduce pierderile – suprarezervarea reduce pierderile prin crearea unui plan B în cazul în care apar anulări. Refuzul unei rezervări pe motiv că nu mai ai disponibilitate pentru o anumită perioadă, nu doar că îți provoacă pierderi în rezervări, ci te și împiedică să câștigi un client nou
  • Ocupare maximă / Full House – overbooking-ul, altfel zis suprarezervarea, așa cum îi zice numele, înseamnă că vei rezerva mai multe camere decât ai. Aceasta înseamnă, că nici un potențial financiar nu este pierdut, având toate camerele pline, și marja de profit va fi peste maximul normal
  • Compensarea e mai ieftină, decât o cameră goală – atunci, când clientul este informat de situație, îi poți oferi o cazare alternativă la o unitate de cazare vecină, unde aveți deja un aranjament făcut pentru astfel de situații. Le poți oferi eventual transport și o reducere la o rezervare viitoare

Dezavantajele overbooking-ului pot fi următoarele:

  • Experiența negativă a oaspeților și posibila publicitate negativă – există șansa unui review negativ, însă acest lucru se poate evita dacă situația este tratată corespunzător și oaspetele este anunțat din timp și compensat

Așadar, practicarea overbooking-ului poate fi și o oportunitate, o strategie care poate să te ajute să-ți maximizezi profitul într-o perioadă solicitată, doar că trebuie tratată cu mare atenție pentru a evita posibilul impact negativ asupra oaspeților.

Echipa Travelminit stă la dispoziția ta și staff-ului tău pentru a vă ajuta în rezolvarea acestor situații!