Raportarea abaterilor

Raportarea abaterilor


La Travelminit facem tot posibilul pentru a opera etic și legal. Oricine poate să facă greșeli, la fel și noi. Suntem cei mai fericiți atunci când putem discuta problemele sincer și deschis, prin urmare încurajăm orice persoană, care întâmpină o problemă legată de funcționarea companiei noastre, să ia legătura cu șeful operațional din România, Imecs-Ambrus Tímea, la adresa timi@travelminit.ro

Pot exista situații în care este dificil să vă ocupați personal de un caz neplăcut. În astfel de situații, încurajăm orice persoană, care se confruntă la Travelminit cu o situație, care contravine legii sau standardelor etice, să utilizeze formularul nostru de mai jos pentru raportarea abaterilor.

Dorim să vă atragem atenția că, acest formular nu este destinat soluționării plângerilor consumatorilor, ci este rezervat angajaților și partenerilor noștri. Dacă întâmpinați o problemă în calitate de turist, colegii noștri care gestionează reclamațiile sunt disponibili imediat la serviciul nostru pentru clienți sau la adresa info@travelminit.ro

Vă recomandăm să parcurgeți întrebările și răspunsurile de mai jos, pentru a avea o înțelegere deplină a procesului de raportare a abaterilor înainte să completați formularul din partea de jos a paginii.

Ce se poate raporta prin intermediul acestui canal de raportare a abaterilor/whistleblowing?

Se poate raporta orice acțiune sau lipsă de acțiune, care contravine legii sau este considerată contrar legii de către raportor. Cu toate acestea, pot fi raportate nu numai fapte ilegale, ci și incidente care contravin politicilor companiei care protejează drepturile persoanelor.


Cine poate raporta o abatere?
  • un angajat sau fost angajat al Travelminit sau filiala acestuia;

  • un candidat care a aplicat pentru un loc de muncă la Travelminit sau filiala acestuia, și a început procesul de recrutare;

  • un angajat al unui contractor, care lucrează sau a lucrat pentru Travelminit sau filiala acestuia;

  • o persoană care desfășoară activități independente, și care este sau a fost într-o relație contractuală cu Travelminit sau filiala acestuia;

  • o persoană care deține sau a deținut participații în capitalurile proprii ale Travelminit sau filiala acestuia, sau este membru sau fost membru al organelor administrative, de conducere sau de supraveghere ale Travelminit sau filialei acestuia;

  • un angajat sau contractor care lucrează pentru un contractor, subcontractor sau furnizor, care a început procedura de stabilire a unei relații contractuale cu Travelminit sau filiala acestuia;

  • o persoană care este sau a fost într-o relație contractuală cu Travelminit  sau filiala acestuia;

  • un stagiar sau voluntar care lucrează sau a lucrat pentru Travelminit sau filiala acestuia.


Când se poate raporta o abatere?

Oricând: pe parcursul colaborării cu Travelminit sau filiala acestuia, sau după colaborare. Nu există deloc constrângeri în acest sens.


Ce se întâmplă dacă raportul de abatere se dovedește a fi fals?

O abatere poate fi raportată legal numai prin intermediul canalului oficial pentru raportarea abaterilor al companiei. Vă rugăm să utilizați formularul de mai jos în acest scop. Nu gestionăm cazuri de abatere înregistrate prin serviciul nostru pentru clienți.


Unde ajunge raportul de abatere?

În procesul de gestionare a abaterilor Travelminit, rapoartele ajung la Directorului HR al Grupului. În cazul în care doriți să raportați o abatere în care este implicat Directorul HR al Grupului, vă rugăm să indicați acest lucru în formular, și raportul va fi trimis automat la CEO-ul Travelminit.


La ce se poate aștepta după raportarea unei abateri?
  • un feedback că raportul a fost primit (imediat după completarea formularului)

  • se va efectua o anchetă în termen de 30 de zile, dar în cazuri foarte justificate compania ar putea investiga raportul dvs. în termen de 3 luni

  • informații despre rezultatul anchetei vor fi împărtășite cu raportorul

  • pe parcursul procesului toate datele vor fi gestionate conform regulamentului GDPR


În ce cazuri anulăm o investigație?

Travelminit nu poate începe investigarea raportului dvs. dacă:

  • nu vă identificați

  • nu aveți dreptul să raportați o abatere (nu ați lucrat împreună cu compania noastră în niciun fel)

  • este un raport repetat de același whistleblower și cu același conținut

  • daunele aduse interesului public sau unui interes privat nu sunt proporționale cu restricționarea drepturilor persoanei fizice sau juridice, care rezultă din investigarea raportului.


Care este legislația din spatele sistemului de raportare a abaterilor/whistleblowing?

Fundamentul legislativ a fost creat prin Directiva 2019/1937 a Uniunii Europene. În legislația maghiară este reglementat de Legea 361/2022.



FORMULAR